ÚLTIMA HORA - Notícies publicades en Novembre, 2012

2011 / 2012 / 2013 / 2014 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018 / 2019 / 2020
Notícies publicades en Novembre, 2012
  • Divendres, 23

S'OFEREIX CONTRACTE D'INVESTIGACIÓ en el marc d'un projecte europeu titulat: SÍNTESI ASSISTIDA PER MICROONES, ULTRASONS I PLASMA.

Inici: gener/febrer 2013,  Durada: 3 anys

Titulació: Enginyeria Química, llicenciatura en Química o en Física

Contacte: Roberto Gómez (Departament de Química Física – Facultat de Ciències I), Roberto.Gomez@ua.es

Rubén Ruiz (Departament d'Enginyeria Química), Ruben.Ruiz@ua.es

En aquest projecte es persegueix la hidrogenació selectiva d'alquins emprant microrreactors de fluix en presència d'un catalitzador i en combinació amb microones i ultrasons. El treball a realitzar a l'Universitat d'Alacant se centrarà en l'optimització de les condicions de reacció mitjançant la simulació amb COMSOL Multiphysics. Entre els paràmetres d'estudi es troben el tipus de fluix bifàsic, els fenòmens de transport associats, la cinètica i la distribució dels productes de reacció, l'efecte dels ultrasons i del camp acústic, etc. El treball també inclou la preparació dels catalitzadors suportats o no, i la verificació experimental, en la mesura dels possible, dels resultats obtinguts en la simulació.

• Dimecres, 7

XX PREMI SANT ALBERT MAGNE A la MILLOR TESI DOCTORAL CONCEDIT A LA NOSTRA COMPANYA MARTA COSTA FIGUEIREDO.

En la reunió del dia 6/11/2012, del jurat per a jutjar el XX Premi Sant Albert Magne a la millor Tesi Doctoral en les Àrees de Coneixement de Química del curs acadèmic 2011/2012, convocat per la Secció Territorial d'Alacant de la Reial Societat Espanyola de Química i patrocinat per la citada Secció Territorial s'ha decidit per unanimitat concedir l'esmentat premi a la doctora:

Dª MARTA COSTA FIGUEIREDO, pel seu treball %u201CElectrocatalytic Reduction of Nitrogen Containing Compounds on Platinum Surfaces%u201D.

El lliurament del premi tindrà lloc dins dels actes del Dia de la Química, que se celebrarà el dia 15 de novembre de 2012, en la Sala de Juntes de la Facultat de Ciències.