Currículum Vitae Teresa Lana Villarreal

Curriculum breu

Teresa Llana Vilarreal es va llicenciar en Química per la Universitat de Navarra en 1999. Va obtenir el doctorat en 2004 per la Universitat de Poitiers (França) en co-tutela amb la Universitat de Navarra. Va realitzar la tesi doctoral sota la direcció dels professors Nicolás Alonso-Vante (Universitat de Poitiers) i Pedro Salvador (CSIC-Institut de Catàlisi i Petroleoquímica), en l'àrea de foto-electroquímica de semiconductors. Va realitzar una estada predoctoral en la Universitat d'Alacant on es va incorporar com a professor ajudant doctor en 2005.

La seua activitat investigadora s'ha centrat a la foto-electroquímica de semiconductors, en particular de l'òxid de titani. Els principals treballs de recerca realitzats dins d'aquesta temàtica poden dividir-se en:

• Preparació i caracterització d'elèctrodes d'òxids semiconductors nanoestructurats i d'elèctrodes mixtos (metall-semiconductor)
  • Estudi del mecanisme de foto-oxidació de molècules orgàniques model en competició amb la foto-oxidació de l'aigua
  • Estudi de la interfície semiconductor-electròlit combinant tècniques electroquímiques amb espectroscòpies vibracionals.