Currículum Vitae Roberto Gómez Torregrosa

Foto Roberto Gómez Torregrosa

Curriculum breu

Roberto Gómez Torregrosa es va llicenciar en Ciències Químiques per la Universitat d'Alacant en 1990. En aquesta mateixa Universitat, va obtenir el doctorat en 1994 treballant sota la direcció dels profs. A. Aldaz i J.M. Feliu. Va rebre una beca Fulbright amb la qual va realitzar una estada posdoctoral en el laboratori del prof. M.J. Weaver en 1995. Es va reincorporar a la Universitat d'Alacant com a ajudant d'Universitat en 1996. Des de 1999 és Professor Titular d'Universitat (Química Físca).

Ha desenvolupat la seua activitat investigadora tractant diversos aspectes de l'Electroquímica de Superfícies ben definides en els grups del prof. J.M. Feliu i del prof. M.J. Weaver. Podem destacar tant contribucions de caràcter termodinàmic, com contribucions de caràcter estructural (mitjançant l'ús de l'Espectroscòpia Infraroja i la Microscòpia Túnel d'Escombratge) i altres més centrades en aspectes cinètics (electrocatàlisi). Dins d'aquesta línia d'investigació, actualment es dedica a l'estudi de la preparació, caracterització i propietats electrocatalítiques d'adcapes de Rh sobre elèctrodes monocristal·lins de Pt(hkl).

Últimament el seu principal interès s'ha traslladat a diversos aspectes de la fotoelectroquímica de semiconductors (en col·laboració amb el prof. Salvador de l'Institut de Catàlisi i Petroleoquímica del CSIC). Una de les línies d'investigació iniciada se centra en la preparació i el comportament de capes fines d'òxids semiconductors nanoestructurats (anatasa, rútil, WO3, SnO2, ZnO), que presenten peculiaritats respecte als elèctrodes semiconductors clàssics. Les reaccions que més ens interessen són la fotooxidació de l'aigua i la de substàncies orgàniques senzilles la comprensió de les quals és necessària per a la millora de les característiques fotocatalítiques d'aquests materials. A part de les mesures de tipus purament fotoelectroquímic (mesures estacionàries i no estacionàries) de fotocorrent, de fotopotencial, pretenem complementar aquests estudis mitjançant l'ús d'espectroscòpies vibracionals (Raman intensificat en superfície i de ressonància, ATR-FTIRS...) que permeten identificar la manera d'adsorció de diferents molècules sobre la superfície de l'elèctrode. En un pròxim futur s'estendran aquests estudis a capes nanoestructurades mixtes de dos òxids semiconductors o d'un òxid i un metall.

Una altra de les línies que pretén ser desenvolupada en un futur pròxim se centra en la preparació (per mètodes electroquímics i no electroquímics) i posterior caracterització de materials avançats basats en nanoestructures semiconductores per al seu ús com a dispositius optoelectrònics o com a catalitzadors. Referent a això s'ha treballat en la caracterització de capes fines de nanocolumnes de ZnO preparades per electrodipòsit (en col·laboració amb el prof. B. Marí de la Universitat Politècnica de València).

Finalment col·labora amb el prof. J.M. Pérez en projectes d'investigació relacionats amb l'Espectroscopia Raman Intensificada en Superfície. Es pretén aprofitar la intensificació per a realitzar estudis de la interfase metall/dissolució fins i tot sota condicions de reactivitat (corrents faràdics nets).

Publicacions recents.