currículum vitae Juan Miguel Feliu Martínez

Curriculum breu

Juan Miguel Feliu Martínez, Catedràtic de Química Física de la Universitat d'Alacant (1993). Llicenciat (1973) i Doctor (1978) en Ciències Químiques per la Universitat de Barcelona. Director de l'Institut d'Electroquímica.

Els problemes d'investigació abordats intenten establir relacions entre l'estructura i la composició superficials i la reactivitat electroquímica, dins dels camps d'Electroquímica de Superfícies i fonaments d'Electrocatàlisi. Per a açò, es preparen monocristals de platí, or, rodi i pal·ladi amb diferent orientació superficial, incloent-hi plans de base, superfícies escalonades i superfícies que contenen racons en forma controlada. La modificació de la composició superficial es realitza adsorbint submonocapes d'àtoms, intentant preservar l'estructura del substrat. Les propietats superficials es caracteritzen utilitzant diverses sondes atòmiques o moleculars, incloent-hi espècies carregades, adsorbides sobre la superfície. Les propietats electrocatalítiques se centren majoritàriament en l'oxidació de molècules orgàniques i nitrogenades. En aquesta activitat, és co-autor de més de 180 publicacions i ha impartit més de 60 conferències en diferents congressos i reunions.

President electe de la International Society of Electrochemistry (2003-2004), en la qual ha sigut Chairman de la Division 1 (1999-2002) i National Secretary (1999-2001). Secretari de la Comissió I.3 (Electrochemistry) de la IUPAC (2000-2001).

Editor associat del Journal of Electroanalytical Chemistry des de 2003.

Director de sis tesis doctorals defensades.