Currículum vitae José Solla Gullón

Curriculum breu

José Solla Gullón

Llicenciat en Ciències Químiques per la Universitat de Santiago de Compostel·la (1997). Grau de Llicenciat en Ciències Químiques per la Universitat de Santiago de Compostel·la (1997) modalitat Tesina. Títol del treball de recerca “Propiedades físico-químicas de nanopartículas de Co/Ag preparadas en microemulsión” realitzat en el Departament de Química Física sota la tutela del Prof. M. A. López-Quintela. Doctor en Ciències Químiques amb esment de Doctor Europeu per la Universitat d'Alacant (Novembre 2003). Títol Tesi “Caracterització electroquímica de nanopartícules de Pt preparades en microemulsión”, treball realitzat en el Departament de Química Física sota la supervisió del Prof. A. Aldaz i Prof. V. Montiel.

La meua recerca està fonamentalment centrada en l'estudi de la síntesi i caracterització de diferents tipus de nanopartícules metàl·liques per a la seua ocupació en sistemes electroquímics. He publicat uns 105 treballs dels quals 89 són articles de recerca que han sigut publicats en revistes d'alt índex d'impacte tant d'àmbit multidisciplinari com en revistes més especialitzades. A més, he publicat 16 capítols de llibre dels quals 8 són treballs científics i 8 són treballs educacionals. Els índexs de qualitat de la meua recerca són un índex h=29 i un nombre total de cites=2500 (font SCOPUS 05-03-2014). A més, gran part d'aquesta recerca ha sigut divulgada en més de 170 contribucions a congressos tant de nivell internacional com nacional. Durant la meua trajectòria científica he participat en 9 projectes de recerca (2 projectes ERA-NET, 6 projectes nacionals i 1 projecte nacional CENIT).

Sóc censor de 40 revistes de recerca d'impacte internacional incloent JACS, Angewandte Chemie, ACS Nano, Energy & Enviromental Science, Chemical Communications, i Electrochemistry Communications entre unes altres. A més sóc censor de projectes de recerca per a l'American Chemical Society Petroleum Research Fundation i per a l'Agència Nacional de Promoció Científica i Tecnològica (ANPC i T) d'Argentina.

He realitzat estades de recerca amb el Prof. A. Wieckowski (Departament de Química de la Universitat d'Illinois en Urbana-Champaign, EUA), amb el Prof. R. M. Lambert (Departament de Química de la Universitat de Cambridge, Regne Unit) i amb el Prof. R. J. Behm (Institut de Química de Superfícies i Catàlisis de la Universitat d'Ulm, Alemanya).

He sigut recentment guardonat amb el Premi Sigma-Aldrich 2013 a Joves Investigadors de la Reial Societat Espanyola de Química. A més, amb anterioritat, havia rebut el Premi Sant Albert Magne de Recerca en Química 2004 concedit per la Reial Societat Espanyola de Química (Secció local d'Alacant) i el Premi CIDETEC 2005 de Joves Investigadors concedit pel Grup d'Electroquímica de la Reial Societat Espanyola de Química (RSEQ).

Quant a la meua activitat de Transferència de Tecnologia, he sigut seleccionat pel programa de transferència de recerca INNOCASH GENOMA 2010 amb el projecte “Preparación de nanopartículas metálicas con forma controlada (NANO SHAPES)”. Aquest projecte ha rebut també el Premi Universitat d'Alacant al Millor projecte de Recerca Aplicada de la 15a EDICIÓ PREMIS NOVES IDEES EMPRESARIALS (2008-2009) i el Premi Impuls Projecte Empresarial 2012.

Sóc membre de la (1) International Society of Electrochemistry (ISE), (2) Reial Societat Espanyola de Química (RSEQ), Grup d'Electroquímica, i (3) Societat Iberoamericana d'Electroquímica (SIBAE).

Llista completa publicacions: