Currículum Vitae Jesús Iniesta Valcárcel

Curriculum breu

Jesús Iniesta Valcárcel, Professor Titular d'Universitat del Departament de Química Física de la Universidat d'Alacant. Es va llicenciar en Ciències Químiques per la Universitat d'Alacant en 1994. Doctor en Ciències Químiques, especialitat Química Física, per la mateixa universitat, sota la direcció dels professors Antonio Aldaz i Vicente Montiel. (1999). Ha realitzat visites postdoctorals a Suïssa, EPFL, Lausana, sota la direcció del professor Christos Comninellis; a Regne Unit, School of Science and the Environment, Universitat de Coventry, sota la supervisió dels professors DJ. Walton i IR Peterson i el Dr. John Heptinstall; i finalment a Japó, Institute for Materials Chemistry and Engineering, Universitat de Kyushu, Fukuoka, sota la supervisió del professor T. Thiemann.

Les principals línies d'investigació a les quals preste fonamentalment la meua atenció són:

• El desenvolupament de nous materials i procés per a la desulfuració de compostos organosulfurats presents en combustibles per mètodes fotoquímics i fotoelectroquímics.
  • Electrosíntesi orgànica i la influència d'un camp d'ultrasons amb l'objectiu de cercar noves rutes de síntesi.
  • Modificació de biomolècules (proteïnes, enzims, anticossos) per mètodes electroquímics amb conseqüències i aplicacions en marcatge selectiu d'aminoàcids, immobilització d'espècies bioactives, biosensors i la producció de noves proteïnes pel seu interès patofisiològic, per exemple, en malalties que impliquen disfuncions oxidatives. Recentment, s'ha començat a estudiar la correlació estructura-funció de proteïnes per RMN com a conseqüència de modificacions post-traslacionals de proteïnes, com per exemple, la nitració.
  • Recerca sobre com els diferents mecanismes implicats  en  l'estrès oxidatiu afecten els sistemes biològics. Estudi dels canvis metabolòmics en sistemes biològics (medis de cultiu cel·lular o mostres clíniques, ADN i proteïnes en fluids biològics), identificació dels biomarcadors o espècies químiques implicades en els canvis metabolòmics i disseny i desenvolupament de sensors i biosensors electroquímics per al monitoratge dels diferents biomarcadors, espècies químiques modificades o espècies radicalàries oxigenades o nitrogenades implicades en esdeveniments d'estrès oxidatiu. Miniaturització i multianàlisi de dispositius electroquímics d'un sol ús.