Currículum Vitae Antonio Rodes García

Curriculum breu

Antonio Rodes García, nascut a Benijòfar (Alacant) en 1963. Catedràtic de Química Física de la Universitat d'Alacant des de 2011. Llicenciat en Ciències (secció: Químiques) per la Universitat d'Alacant (1986) i Doctor en Ciències (Química) per la mateixa Universitat (1991). El treball experimental de la seua Tesi Doctoral va ser realitzat durant una estada de tres anys (de 1988 a 1991) en Laboratori d'Electroquímica Interfacial del C.N.R.S. en Meudon (França), sota la direcció del Dr. Jean Clavilier. Ha realitzat també estades en l'Institut de Química Física de la Universitat de Bonn (en el grup de la Dra. Teresa Iwasita) i, com a investigador convidat, en el Lawrence Berkeley National Laboratory en Berkeley (Califòrnia, Estats Units) (en el grup dels Drs. N.M. Markovic i P.N. Ross) i en l'ISG-Forschungszentrum Jülich (grup del Dr. Thomas Wandlowski).

Els treballs de recerca realitzats s'emmarquen dins de l'àrea de l'Electroquímica Interfacial, amb especial interès en l'aplicació de l'espectroscòpia infraroja per a la caracterització in situ de la interfase metall/dissolució.

• Preparació i caracterització electroquímica de superfícies metàl·liques monocristalines.
  • Caracterització espectroscòpica de capes de molècules i anions adsorbits sobre superfícies metàl·liques monocristalines.
  • Preparació i caracterització estructural de dipòsits metàl·lics (plata, or, etc.) que puguen utilitzar-se en experiències de reflexió interna. Estudi de la relació entre l'estructura i la resposta vibracional observada amb aquests dipòsits utilitzats com a substrats per a l'adsorció de diferents espècies en condicions electroquímiques.
  • Aplicació de tècniques de step-scan per a l'estudi de la cinètica de processos electródics.

Membre de la International Society of Electrochemistry (ISE), la Societat Iberoamericana d'Electroquímica (SIBAE) i la Reial Societat Espanyola de Química (RSEQ), manté col·laboracions amb diferents grups nacionals i internacionals. Ha publicat més de 100 articles en revistes internacionals d'Electroquímica i Química Física per a les quals actua regularment com a censor.